Reklamácia
1. Zodpovedáme za to, že tovar nemá pri prevzatí chyby. To znamená, že v čase, keď ho preberáte, najmä:
- zodpovedá vašej objednávke,
- sa hodí na dohodnutý alebo požadovaný účel,
- sa hodí na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- má dohodnuté príslušenstvo, balenie, prípadne pokyny na použitie, ak sú potrebné,
- zodpovedá kvalitou alebo prevedením vzorke či predlohe,
- vyhovuje právnym predpisom.
2. Ak sme vás pred nákupom výslovne upozornili, že sa niektorá vlastnosť veci líši, a vy ste s takouto vlastnosťou súhlasili, nie je možné tovar pre túto vlastnosť reklamovať. Tiež nemožno vec reklamovať pre chybu, pre ktorú sme ju zlavnili, a na tento dôvod zlavnenia sme vás vopred upozornili.
3. Ak sa chyba prejaví do 1 roku od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí, iba ak by to bolo z povahy produktu alebo chyby vylúčené. Táto doba nebeží (zastavuje sa) po dobu, počas ktorej vec nemôžete v prípade (oprávnenej) reklamácie používať.
4. Vec môžete reklamovať, ak sa chyba prejavila do 2 rokov od prevzatia zásielky. Táto doba nebeží (zastavuje sa) po dobu, počas ktorej vec nemôžete v prípade (oprávnenej) reklamácie používať.
5. Vnútroštátne právo niektorých iných krajín môže stanoviť prísnejšiu úpravu reklamácií, ktorá sa riadi podľa príslušného bydliska spotrebiteľa.
Ako reklamáciu uplatniť
6. Tovar môžete reklamovať akokoľvek. Zavolajte nám, zastavte sa, napíšte e-mail alebo list.
Prosíme, uveďte:
- svoje kontaktné údaje,
- ako sa chyba prejavuje a kedy ste na ňu prišli,
- ako si prajete reklamáciu vybaviť,
- akýkoľvek doklad či preukázanie nákupu.
7. Chybný tovar nám pošlite alebo prineste spolu s reklamačným formulárom. Niekedy nám môže stačiť aj len zaslanie fotografie – dali by sme vám vedieť. Ideálne nás teda vopred kontaktujte, dohodneme sa.
8. Tovar pri preprave vhodne zabaľte, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Prosíme o pochopenie, že u väčšiny reklamácií (a na ich posúdenie) je potrebné zaslať tovar kompletný – opäť nás v takom prípade ideálne kontaktujte vopred, dohodneme sa, či je to aj váš prípad.
9. Pri reklamácii vám pošleme elektronické písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie, potom tiež o jej vybavení.
Čo môžete požadovať
10. V prvom rade od nás môžete chcieť opravu alebo výmenu tovaru.
11. Ak je zvolený spôsob nemožný alebo neprimerane nákladný, môžeme vašu voľbu upraviť.
12. Môžete tiež chcieť primeranú zľavu alebo od zmluvy odstúpiť. A to v týchto prípadoch:
- chybu sme odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili riadne,
- chyba sa prejavuje opakovane,
- chyba je podstatná.
Odstúpiť od zmluvy nie je možné (a máte teda len nárok na zľavu), ak je chyba nevýznamná.
Ako vybavíme reklamáciu
13. Reklamáciu vybavíme bezodkladne, najneskôr ju musíme vybaviť do 30 dní, ak sa nedohodneme inak. V opačnom prípade môžete odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
14. O vybavení reklamácie vás budeme informovať prostredníctvom vašich kontaktných údajov, ktoré ste vyplnili pri reklamácii. Ak si vec naspäť neprevezmete, môžeme od vás chcieť primerané náklady, ktoré sa spájajú s uskladnením veci.
15. Náklady, ktoré účelne vynaložíte na oprávnenú reklamáciu, vám preplatíme. O preplatenie nás požiadajte čo najskôr, najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie reklamácie, inak na tieto náklady nebudete mať nárok.
Príloha č. 1: Formulár na odstúpenie od zmluvy
Pre stiahnutie formulára na odstúpenie od zmluvy kliknite sem.